Nedlasting av publikasjoner
Du trenger ikke å registrere deg som bruker for å laste ned dokumentene elektronisk.
Hvordan registrerer jeg meg som bruker?
For å registrere seg som bruker av tjenesten, klikk på «Logg inn»
Klikk deretter på «Registrer» og fyll ut alle obligatoriske felt.
Hva er forskjellen på Offentlig og Privat sektor
Offentlig sektor er statlige, kommunale eller private (eks. advokatkontor, foreninger, bedrifter, organisasjoner mv) virksomheter. Ved registrering fyll ut virksomhetsnavn og virksomhetens postadresse/leveringsadresse.
Privat sektor er privatpersoner. Ved registrering fyll ut navnet ditt og din hjemmeadresse.
Hvordan søker jeg?
I søkefeltet øverst kan du søke på hele, eller deler av publikasjonens tittel. Du kan også søke på publikasjonskoden hvis du kjenner denne.
Eksempler:
- Stortingsmelding nr.10 (2018-2019) kan søkes opp med «meld 10 2018»
- NOU 2018:12 kan søkes opp med «nou 2018 12»
- Proposisjon 16 (2018-2019) kan søkes opp med «prp 16 2018»
I feltene under søkefeltet kan du velge de kategorien (Type, Eier, Årstall) som du ønsker.
Lagerbeholdning
Lagerbeholdningen som vises på publikasjonen i søkeresultatet er veiledende og vil kunne avvike fra faktisk lagerbeholdning
Hva betyr de forskjellige ordrestatusene?
- Venter på godkjenning: Brukeren er ikke godkjent og ordren ligger på vent.
- Bestilt: Ordren er under behandling.
- Sendt kunde: Ordren er ekspedert og sendt kunden.
- Kansellert: Ordren er slettet.
Kan jeg endre en ordre?
Før en ordre er bekreftet kan man fritt søke opp og legge til nye publikasjoner, endre antall eller fjerne publikasjoner fra bestillingslisten.
Hvor lang tid tar det før jeg får publikasjonene?
For lagerførte publikasjoner vil det ta inntil 3 virkedager før publikasjonene blir sendt fra vårt lager.
Publikasjoner som må trykkes (Trykk etter behov) kan leveringstiden variere opp mot 14 dager.
Hva gjør jeg når jeg har glemt passordet mitt?
På siden «Logg inn» klikker du på lenken «Glemt passordet ditt?«.
Skriv e-post adressen din i feltet og klikk på «Send». Du vil da få tilsendt nytt passord.
Merk at du må benytte samme e-postadresse som du brukte ved registrering av brukeren din.
Kan jeg endre mine opplysninger?
Ja. Klikk på navnet ditt øverst i høyre hjørne og velg «Rediger min profil» og gjør endringer i de aktuelle feltene. Merk at endring av feltene under Virksomhetsopplysninger og Adresseinformasjon medfører at din bruker må godkjennes på nytt.